نشست صمیمانه رییس دانشگاه الزهرا با کارشناسان و رابطین روابط عمومی برگزار شد

21 05 2023 11:39
کد خبر : 113964
تعداد بازدید : 274

به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی، نشست صمیمانه روابط عمومی دانشگاه الزهرا با رابطین روابط عمومی دانشکده‌ها و واحدهای مختلف روز شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه با حضور دکتر زهرا ناظم بکائی رییس دانشگاه الزهرا، دکتر محمدرضا عصاری معاون اداری مالی دانشگاه، خانم لعبت درخشانی رئیس دفتر ریاست و روابط عمومی، رابطین و کارشناسان این حوزه در سالن شورا ساختمان ریاست برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه الزهرا، دکتر بکائی در این نشست با قدردانی از خدمات و فعالیت‌های شبانه‌روزی مجموعه روابط عمومی دانشگاه‌ و واحدهای مختلف، بر نقش فعالان روابط عمومی به عنوان افسران جهاد تبیین تاکید کرد.
وی با اشاره به شرایط امروز و جنگ ترکیبی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: اکنون دشمن با بکارگیری تمامی ظرفیت‌های خود درصدد ضربه وارد کردن به ارکان نظام و به ویژه زنان است. از آنجایی که امروز میدان جنگ و نبرد نسبت به گذشته تغییر کرده است و حمله‌ها و ابزارهای جنگ واضح و شفاف نیستند، باید با تدبیر و تبیین هوشمندانه‌تر عمل کنیم.
رییس دانشگاه الزهرا بااشاره به لزوم اطلاع‌رسانی، تبیین و تشریح موفقیت‌های زنان ایرانی در جامعه، مطرح کرد: امروزه بیش از ۳۶ درصد اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها را اساتید زن تشکیل می‌دهند که این موضوع در سطح جهانی یک رکورد شکنی است. روابط عمومی‌ها به عنوان افسران جهاد تبیین باید این دست از موفقیت‌ها و افتخارات را تشریح و به جامعه و رسانه‌های داخلی و خارجی عرضه کنند.
در ادامه دکتر عصاری نیز ضمن تبریک هفته ارتباطات و روابط عمومی و تقدیر از زحمات و خدمات روابط عمومی دانشگاه بر اهمیت ارتباطات و اطلاع‌رسانی از سوی روابط عمومی‌ها تأکید کرد و گفت: روابط عمومی به عنوان چشم و گوش دانشگاه، باید با اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار بصورت صحیح و درست مانع انتشار شایعات و ایجاد ابهام میان مخاطبین شوند.

همچنین خانم درخشانی رییس دفتر ریاست و مدیر روابط عمومی دانشگاه ضمن تبریک هفته ارتباطات و روابط عمومی، روابط عمومی‌ها را تلاشگران جهاد تبیین دانست و تأکید کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت جهاد تبیین، روابط عمومی دانشگاه در راستای این امر، انعکاس و انتشار اخبار و دستاوردهای دانشگاه در سطح ملی و بین‌المللی و ارتباط با رسانه‌ها را بیش از پیش مورد توجه قرار داد.
وی بااشاره به دانشجویان و پژوهشگران به عنوان مخاطبان اصلی دانشگاه افزود: امروزه با توجه به اینکه مخاطبین ما از نسلی هستند که برای آگاهی از اخبار و اطلاع‌رسانی‌ها کمتر به سراغ مکتوبات چاپی می‌روند و بیشتر از طریق فضای مجازی و وب اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند، بر همین اساس در چندسال اخیر نیز تلاش کردیم تا با عبور از شیوه‌های سنتی، اطلاع‌رسانی‌ها را در دانشگاه الزهرا بروزرسانی کنیم.
مدیر روابط عمومی دانشگاه الزهرا با تأکید بر لزوم مهارت‌افزایی در روابط عمومی، مطرح کرد: به همت روابط عمومی دانشگاه امسال نیز همچون سنوات گذشته کارگاه‌هایی با هدف مهارت‌افزایی و ارتقای توانمندی‌های رابطین تدوین شد بااین تفاوت که امسال گواهی این کارگاه‌ها منوط به قبولی شرکت‌کنندگان در ارزیابی توانمندی آن‌ها در کارگاه برگزار شده، است.
در بخش دیگر این نشست، خانم درخشانی به تشریح فعالیت‌های روابط عمومی از جمله تعداد اخبار و اطلاع رسانی‌ها در سایت و شبکه‌های اجتماعی، تولیدات چندرسانه‌ای مانند پوستر، موشن گرافیک و… پرداخت.
در پایان، رابطین به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداخته و نشست با تقدیر از زحمات تمامی رابطین در سال گذشته، اهدای هدیه به حاضرین و عکس دسته جمعی پایان یافت.


دسته بندی :
اخبار

اخبار مرتبط

Asset Publisher

There are no results.