۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور

حضور دانشگاه الزهرا (س) در حوزه‌های "هنر و علوم انسانی" و "علوم اجتماعی" رتبه بندی راوند 2020

ارسال شده در تاریخ 1399/09/19
ساعت 13:06
حضور دانشگاه الزهرا (س) در حوزه‌های

بر اساس جدید ترین نتایج منتشر شده نظام رتبه بندی راوند در دو حوزه موضوعی، دانشگاه الزهرا موفق به کسب رتبه 571 در حوزه هنر و علوم انسانی (شامل رشته های حوزه های ادبیات، الهیات و هنر) و رتبه 560 در حوزه علوم اجتماعی (شامل رشته های حوزه علوم اجتماعی و علوم تربیتی) شده‌ است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه الزهرا، بر اساس نتایج رتبه‌بندی موضوعی راوند در سال 2020 ، 710 دانشگاه جهان در رتبه‌بندی حوزه موضوعی هنر و علوم انسانی مورد بررسی قرار گرفته که نشان دهنده حضور 7 دانشگاه ایرانی (تهران، علم و صنعت ایران، اصفهان، شهید بهشتی، علامه طباطبائی، الزهرا (س) و کاشان) در این رتبه بندی است.
همچنین در حوزه موضوعی علوم اجتماعی نیز 757 دانشگاه جهان در این رتبه بندی شرکت کرده‌اند که از این تعداد 6 دانشگاه ایرانی (تهران، شهید بهشتی، اصفهان، علامه طباطبائی، الزهرا و کاشان) نیز در میان شرکت کنندگان حضور دارند.
گفتنی است؛ موسسه رتبه‌بندی دانشگاهی راوند (Round university Ranking) در سال 2013 در مسکو تاسیس و راه ‌اندازی شد.
این موسسه به صورت سالانه به رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر دنیا در سطح جهانی و همچنین شش حوزه موضوعی علوم طبیعی، علوم فنی و مهندسی، علوم زیستی، علوم پزشکی، علوم انسانی و علوم اجتماعی می پردازد. این رتبه بندی بر اساس چهار معیار آموزش، پژوهش، تنوع بین المللی و پایداری درآمد (درآمد موسسه و درآمد تحقیقاتی) صورت می‌گیرد.
هدف اصلی این رتبه‌بندی سنجش عملکرد مؤسسه‌های برتر جهان بر پایۀ چهار محور کلیدی (آموزش، پژوهش، تنوع جهانی، پایداری مالی) به منظورشناسایی وضعیت دانشگاه توسط مدیران و کمک به دانشجویان در راستای انتخاب موسسه مورد نظرشان برای ادامه تحصیل می‌باشد.
روش شناسی رتبه بندی راوند موضوعی
 
 

ارسال کننده:
تعداد بازدید:940
تصاویر مرتبط:


    برچسب ها
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    صوت
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن:
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
     تهران، خیابان ده ونک، دانشگاه الزهرا ( س )
      کدپستی : 1993893973
    تلفن : 982188044040+
    فاکس : 982188035187+
     pr[at]alzahra.ac.ir
    تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.